OvrvisionSDK
2.00
|
This is a high performance stereo camera where immersive AR and hand tracking are possible by fitting the Ovrvision Pro onto Oculus Rift. Ovrvision Pro realizes high FPS, high resolution, wide viewing angle, both-eye synchronization, and low delay. It is equipped with EEPROM and GPIO along with an embedding-type extension slot that can be utilized for robot sensors. It supports game engines such as Unity5 and Unreal Engine and AR software, and when combined with the Ovrvision Pro SDK that comes free of charge, a developmental environment of high versatility is possible. Ovrvision Pro SDK is provided by MIT LICENSE as a license for open-source software, and it can be used freely regardless of commercial use.
Ovrvision ProはOculus Riftに装着する事で没入型ARやハンドトラッキングが行える高性能ステレオカメラです。 高FPS、高解像度、広視野角、両眼同期、低遅延を実現しています。EEPROMやGPIOを搭載し組み込み系の拡張スロットを備えているため、ロボセンサーなどにも活用可能です。 Unity5、Unreal EngineなどのゲームエンジンやARソフトウェアをサポートして無償提供されるOvrvision Pro SDKと合わせて汎用性の高い開発環境が整っています。 Ovrvision Pro SDKはオープンソースソフトウェアのライセンスであるMIT LICENSEで提供され、商用利用問わず自由にご利用頂けます。
More : http://ovrvision.com/
The camera option supported is shown below.
対応しているカメラオプションは下記に示します。
The image upper 8bit is a left eye and lower 8bit is right eye, 16-bit data is transmitted.
Although that is using the UVC standard, In the case of usual camera software, become such an image.
1ピクセルで、上位8ビットが左目、下位8ビットが右目の16bitデータとして送信されています。
UVC規格を使用しておりますが、通常のカメラソフトの場合は、このような画像となります。
Demosaic and undistortion are processed using GPU by OvrvisionSDK, the normal image is outputted.
OvrvisionSDK側で、デモザイク処理、歪み補正処理をGPUにて行い正常な画像データを作り出しています。
ovrvision_app_csharp.exe
Ovrvision SDK
Before you start developing applications with the Ovrvision Pro, setup the environment of a your computer.
OvrvisionProを接続する前に、パソコンの環境を設定する。
Run Ovrvision Pro.
Ovrvision Proを動かしてみる
You should do a calibration, because it connects with environment.
環境に合わせるため、キャリブレーションを行う
キャリブレーションはカメラレンズの変更がない限り、初回のみで良い
Copyright(C) 2013-2019 Wizapply
MIT License
THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR
IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE
AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER
LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM,
OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN
THE SOFTWARE.